Knap je hotel op met deze tips

Knap je hotel op met deze tips

Gasten willen meer dan de basis

Ben jij hoteleigenaar of -manager? Dan ben je vast wel bekend met de alsmaar groeiende wensen van je gasten. Toch is het belangrijk om de vraag bij te houden, want de concurrentie in hotelland is moordend. Maar hoe trek je meer gasten naar je hotel en – niet onbelangrijk – hoe laat je gasten terugkomen? Wij hebben een aantal tips het creëren van een onvergetelijke overnachting. Lees snel verder!

Weg met dat verouderde decor

Hotels staan erom bekend dat ze vaak een gekke, ouderwetse stijl van decor hebben. Er hangen vaak nietszeggende schilderijen aan de muren en de liftmuziek doet denken aan een film uit de jaren 70. Doorbreek dit slechte hotel imago door te investeren in echt goede decorstukken. Denk bijvoorbeeld aan hedendaagse kunst van lokale kunstenaars of verken de mogelijkheden van het ophangen van interactieve schermen waarop gasten de openingstijden van het ontbijt of de fitness kunnen zien. Geef je inrichting een moderne look en je zult zien dat je gasten er direct positief op reageren in hun reviews.

Schreeuwende kleuren? Liever niet

Elk hotel probeert zich te onderscheiden, maar je hoeft niet altijd één op de duizend te zijn. Wanneer je bijvoorbeeld je muren opnieuw wilt schilderen, hoef je felle kleuren en schreeuwende tinten niet te overwegen. Een neutrale muurverf is meer dan voldoende om een kalme, rustgevende sfeer te brengen in de gangen en kamers van het hotel. Een gebroken wit, een zachte pasteltint of een lichtgrijs zijn enkele kleurkeuzes die bijna altijd goed werken.

Maak een goede eerste indruk

De eerste indruk is niet te onderschatten. Dat geldt ook voor je hotel. Zorg er dus voor dat de gast bij aankomst goed wordt ontvangen. Dit bereik je bijvoorbeeld met een mooie deur, poort of parkeerplaats. Ook is het goed om te investeren in de details, zoals een hoogwaardige entreemat voor de ingang. Als de gast is ingecheckt, zorg er dan voor dat er iets lekkers op het kussen van zijn/haar bed ligt. Een bubbeltje erbij kan ook geen kwaad!

Meer tips over het renoveren van je hotel? Laat het ons weten via de contactpagina!

Reageren is niet mogelijk.